Sunday 19 November 2017

Ing Vysya Forex Rates


Die FX-Spot-Transaktion ermöglicht den Kauf / Verkauf von einer Währung im Austausch gegen eine andere in Bezug auf jede Währung in der Banken Wechselkurstabelle aufgelistet. Die Abwicklung der Transaktion erfolgt spätestens innerhalb von zwei Geschäftstagen ab Handelstag. Die ING Bank lski bietet ein breites Spektrum an Transaktionswährungspaaren an. Transaktionen können über das Telefon, direkt über das Internet Banking System oder durch schriftliche Anweisung ausgeführt werden. Für Beträge ab 10.000 Euro oder deren Gegenwert in einer anderen Währung kann ein individueller Wechselkurs ausgehandelt werden. Die Transaktion kann unter Bezugnahme auf eine ausländische Zahlung, eine Dokumententransaktion oder eine Zahlung, die mit einem indizierten Kredit verbunden ist, ausgeführt werden. Flexibilität Transaktionsparameter (Betrag, Wechselkurs) werden individuell mit dem Kunden vereinbart und maßgeschneidert. Verfügbarkeit relativ niedriger Mindestbetrag Anforderung ermöglicht individuelle Wechselkursverhandlungen. Das Devisentermingeschäft (Devisentermingeschäft) ist eine Transaktion des Kaufs oder Verkaufs von Währungen in der Zukunft zu einem zum Handelszeitpunkt vereinbarten Wechselkurs. Dieser Wechselkurs gilt unabhängig vom jeweils geltenden Börsenkurs am Tag der Transaktion. Das Währungspaar, das Erfüllungstag, die Beträge in Währungen und der Devisenterminkurs, zu dem der Kauf oder Verkauf der vereinbarten Währung in Zukunft erfolgen wird, werden am Handelstag festgelegt. Dies ermöglicht eine Absicherung gegen eine nachteilige Wechselkursentwicklung und eine genaue Projektion des zukünftigen Finanzergebnisses auf die zugrunde liegenden Geschäftsvorfälle. Die ING Bank lski bietet die folgenden Arten von Termingeschäften an, je nachdem, wie die Devisentermingeschäfte abgewickelt werden: - Forward-Transaktion durch physischen Devisenwechsel in Währungen zwischen den Parteien - NDF (Non-Deliverable Forward) Die sich aus der Differenz zwischen dem Devisenterminkontrakt am Handelstag und dem aktuellen ausgehandelten Devisenkassakurs des Vertragsabschlussdatums ergeben. Die Parteien der Transaktion tauschen nicht physisch nominale Beträge aus, die an der Transaktion beteiligt sind. Die Forward FX kann durch eine NDF FX Transaktion ersetzt werden und umgekehrt, nicht früher als zwei Tage vor dem Settlement Date. Die Laufzeit der Transaktion kann auch unter Verwendung der Rollback-Funktionalität mit der Festlegung eines neuen, früheren Abrechnungsdatums und eines neuen Terminkurses infolge solcher Änderungen verkürzt werden. Transaktionen können in allen Währungen erfolgen, die in der Wechselkurstabelle der Banken veröffentlicht werden, wobei der Mindestbetrag der Transaktion 10.000 EUR oder der Gegenwert in einer anderen Währung beträgt. Ein Unternehmen erwartet, dass es in sechs Monaten 50.000 Euro kaufen muss, um die eingegangenen Waren zu bezahlen. In Erwartung des Wechselkurses zu erhöhen, kann es bereits heute garantieren sich in der Forward FX-Transaktion der Wechselkurs, mit dem die Währung in 6 Monaten gekauft werden. Der heutige EUR / PLN-Kassakurs beträgt 4,15 und der 6-Monats-Devisenterminssatz 4,20. Forward ransaction, das Unternehmen kauft EUR 50.000 zu einem Satz von 4,20, unabhängig von dem in 6 Monaten geltenden Marktzinssatz, zu zahlen PLN 210 000 Non-Deliverable Forward-Transaktion folgende Abrechnung von Differenzen stattfinden wird: - wenn Markt Wechselkurs am Das Transaktionsabwicklungsdatum erhöht sich und beträgt 4,23, der Kunde erhält: 50 000 x (4,23 4,20) PLN 1.500. - wenn der Börsenkurs am Tag der Transaktionsermittlung auf 4,17 sinkt, muss der Kunde an die Bank zahlen: 50.000 x (4,20 4.17) PLN 1.500. Das Zahlungsprofil einer Forward - Transaktion für die Kundenwährung lautet wie folgt: Sehr geehrter Kunde, Sie haben gerade die Risikostrategie für den Exporteur bewertet, deren Ziel es ist, Ihr Unternehmen zu einem bestimmten Zeitpunkt gegen den Wechselkursabbau abzusichern die Zukunft. Der Hauptvorteil dieser Strategie ist die Möglichkeit, die Sicherungskosten durch eine entsprechende Kombination von zwei Optionen zu reduzieren oder gar zu eliminieren. Es ist möglich, wenn Sie gleichzeitig eine Put-Option kaufen und eine Call-Option zu unterschiedlichen Ausübungspreisen verkaufen, allerdings in der Regel mit demselben Nominalbetrag und dem Verfallsdatum. So erstellen Sie den so genannten Korridor für den zukünftigen Wechselkurs und sichern sich gegen Wechselkursschwankungen, die einen vorgegebenen Korridor überschreiten. Parameter Ihrer Bewertung: Währungspaar: EUR / PLN Gültig bis: 27. Mai 2015 11:00 Uhr Transaktionsbetrag (erworbene / verkaufte Option): EUR 10.000,00 / EUR 10.000,00 Ausübungspreis der erworbenen Option: 4.1900 Ausübungspreis der verkauften Option: 4.2085 PREMIUM IN PLN: PLN 0,00 Wenn die NBP-Fixierung niedriger als der Basispreis der Put-Option am Ablaufdatum der Strategie ist, verwenden Sie die Option, die Sie gekauft haben. In diesem Fall zahlt die Bank die Wechselkursdifferenz aus. Wenn die NBP-Fixierung höher ist als der Basispreis der Call-Option, übt die Bank die von Ihnen gekaufte Option aus. In diesem Fall zahlen Sie die Bank den Wechselkursunterschied. Wenn der Wechselkurs im Korridor liegt, dh zwischen dem Basispreis der Put - und Call-Optionen, ist keiner der Parteien verpflichtet, die Option auszuüben. IFSC und MICR Codes Directory Wie finde ich die Ing Vysya Bank IFSC und MICS Codes The Indian Financial Systemcode, besser bekannt als IFSC-Code, ist ein alphanumerischer Code. Dieser Code identifiziert innovativ eine Bankfiliale, die an zwei der wichtigsten elektronischen Fonds Siedlung im Land beteiligt. RTGS und NEFT. Dieser 11-Zeichen-Code hat seine ersten vier Buchstaben, die die Bank und die letzten 6 Buchstaben repräsentieren, die einen bestimmten Zweig darstellen. IFSC-Codes sind wirklich wichtig, in der heutigen Zeit, wie sie bei der Herstellung und den Empfang von Zahlungen durch mehrere Methoden wie IMPS, NEFT und RTGS zu unterstützen. IMPS oder Sofortige Zahlung Service ist einer der schnellsten Inter-Branch-Geldübertragung Service durch Handys, die Nutzung der IFSC-Code, um sicherzustellen, dass die Mittel übertragen / erhalten von der richtigen Person. IFSC-Codes werden in ähnlicher Weise im Fall der NEFT - und RTGS-Übertragung verwendet. IFSC steht für Indian Financial System Code. Es handelt sich um ein 11-stelliges alphanumerisches Zeichen (das sowohl Buchstaben als auch Zahlen enthält), das jedem einzelnen Bankzweig des Landes, das an elektronischen Überweisungen zwischen Banken beteiligt ist, eine eindeutige ID verleiht. Zum Beispiel, wenn Sie 2 Konten in der gleichen Bank haben, aber in verschiedenen Zweigen, hat jeder Zweig eine andere IFSC-Nummer. Sie finden die aktuellste abschließende Liste der IFSC-Codes für alle Bankfilialen, die am elektronischen Geldtransfer an der Reserve Bank of India teilnehmen. Das Format dieses 11-stelligen Codes ist wie folgt: Die ersten 4 Buchstaben stellen den Banknamen dar. Das fünfte Zeichen ist 0 (Für zukünftige Verwendung) Die letzten sechs Zeichen (Zahlen oder Buchstaben) repräsentieren den einzelnen Zweig. Immer wenn Sie Geld elektronisch überweisen möchten, ohne physische Schecks oder DDs zu verwenden, müssen Sie die IFSC-Nummer sowohl der übertragenden Bankfiliale als auch der Transferee-Filiale kennen. Es gibt viele Tausende von Filialen, die in elektronischen Transfer, im ganzen Land verteilt teilnehmen. SBI allein hat mehr als 15.000 Filialen, die elektronische Transfers durchführen. Der IFS-Code ist eine Voraussetzung für alle Transaktionen auf den in Indien betriebenen elektronischen Geldtransfersystemen wie RTGS (Real Time Gross Settlement), NEFT (National Electronic Funds Transfer) und IMPS (Sofortzahlungssystem). Diese Systeme machen Geldtransfers im ganzen Land schneller, sicherer und weniger umständlich. Alle teilnehmenden Bankfilialen haben auch eine Liste der IFSC-Codes der Filialen bankweit. Darüber hinaus werden alle teilnehmenden Banken vom RBI beraten, den IFS-Code der Filiale auf dem Scheckblatt sowie im Sparbuch und Kontoauszug an den Kunden. Zunächst ist es wichtig, die Begriffe NEFT und IFSC zu verstehen. National Electronic Funds Transfer (NEFT) ist ein landesweites Zahlungssystem, das die Übertragung von Mitteln von einem Konto auf ein anderes ermöglicht, ohne die Verwendung von physischen Kontrollen oder DDs. Im Rahmen dieser Regelung können Einzelpersonen, Unternehmen und Corporates elektronisch Geld von jeder Bankfiliale auf jedes einzelne, Firmen - oder Firmenkonto überweisen. Sowohl der Übertragungs - als auch der Empfangszweig müssen jedoch Teil des NEFT-Systems sein. Es gibt Zehntausende von Bankfilialen, die NEFT-fähig sind, im ganzen Land verteilt. IFSC (Indian Financial System Code) ist ein 11-stelliger Code, der als eindeutige ID für jede Bankfiliale dient, die an NEFT beteiligt ist. Wenn Sie 2 Konten in verschiedenen Zweigen der gleichen Bank haben, hat jeder Zweig eine andere IFSC-Nummer. Für die Durchführung einer NEFT-Transaktion benötigen Sie die IFSC-Nummer Ihrer Bankfiliale und der Nutzniederlassung. Wie funktioniert das NEFT-System? Sie müssen ein Antragsformular bei Ihrer Bank ausfüllen, unter Angabe des Empfängers (Name des Empfängers, Name der Bankfiliale, in der der Empfänger ein Konto, IFSC der begünstigten Bankfiliale und Kontotyp hat Und Kontonummer) und den zu überweisenden Betrag. Das Antragsformular erhalten Sie bei der Bankfiliale, in der Sie über ein Konto verfügen. Auf dem Formular ermächtigen Sie Ihre Bankfiliale, Ihr Konto zu belasten und den festgelegten Betrag auf das Konto der Begünstigten zu überweisen. Wenn Sie net Banking-Einrichtungen haben, können Sie die Mittelübertragungsanforderung online durchführen, ohne sogar zum Zweig zu gehen, um das Formular auszufüllen. Es gibt eine kleine Gebühr abhängig von der Menge, die übertragen wird. Der Empfänger hat keine Gebühr zu zahlen. Das NEFT-System kann auch verwendet werden, um Kreditkarten-Rechnungen und Darlehen EMIs bezahlen. Sie müssen den IFSC der begünstigten Bank angeben, wenn Sie die Transaktion starten. Was sind die Vorteile der Verwendung von NEFT NEFT ist sicher, einfach und schnell. Sie müssen nicht senden Sie die physische Prüfung oder Demand Draft an den Empfänger. Der Begünstigte muss nicht seine Bank für die Hinterlegung der Scheck / DD besuchen. Es besteht keine Möglichkeit eines Verlustes der physischen Kontrolle / DD oder einer betrügerischen Einlösung. Bestätigung der Gutschrift per SMS oder E-Mail. Sie können eine Online-NEFT-Anfrage von zu Hause / Arbeit an Ihrer Bequemlichkeit zu initiieren, ohne zu gehen, um Ihre Bank während der Arbeitszeit. IFSC und RTGS sind zwei getrennte, wenn auch miteinander verknüpfte Begriffe. IFSC (Indian Financial System Code) ist ein 11-stelliger Code. Es ist eine eindeutige ID für jede Bankfiliale, die in Interbank-elektronischen Geldtransfer im Land beteiligt ist. Wenn Sie Konten in 2 Zweigen der gleichen Bank haben, hat jeder Zweig eine andere IFSC-Nummer. RTGS (Real Time Gross Settlement) ist ein System der elektronischen Geldtransfer in Indien. Für die Initiierung einer RTGS-Transaktion benötigen Sie den IFS-Code des Ursprungs - und Zielzweigs. RTGS wird hauptsächlich für Großwerttransaktionen verwendet, da die Mindestmenge ein paar Lakhs beträgt, während es keine Obergrenze gibt. RT (Echtzeit) bezieht sich auf die kontinuierliche Verarbeitung des Fondsübertragungsauftrags, sobald die Anweisung empfangen wird (und nicht zu einem späteren Zeitpunkt erfolgt), während GS (Bruttoabrechnung) bedeutet, dass jede Transaktion einzeln verarbeitet und nicht mit anderen Transaktionen gebündelt wird. Die Empfängerbank hat das Empfängerkonto innerhalb von 30 Minuten nach Empfang der Geldtransferbotschaft zu belasten. Für eine Geldtransfer durch RTGS müssen sowohl die sendende Bankfiliale als auch die empfangende Filiale RTGS aktiviert sein. Es gibt mehr als 110.000 RTGSenabled Niederlassungen in 30.000 Städten und talukas in Indien und wo finden Sie eine Liste der teilnehmenden Filialen. Um eine RTGS-Überweisung einzuleiten, müssen der Bank folgende Daten übermittelt werden: 1. Rückzahlungsbetrag 2. Zahlung der zu zahlenden Kundenkontonummer 3. Name der begünstigten Bank und Filiale 4. Die IFSC-Nummer Des Empfangszweigs 5. Name des Begünstigten 6. Kontonummer des Begünstigten IMPS steht für Sofortzahlungsdienst. Es ist ein elektronisches Zahlungssystem für Banken in Indien und Transaktionen können online (über das Netto-Banking) oder telefonisch (über das Mobile Banking) initiiert werden. Sie können Geld senden und Geld zwischen zwei Konten in teilnehmenden Banken. Die Mittel werden sofort gutgeschrieben - im Vergleich zu physischen Kontrollen, die eine gewisse Zeit in Anspruch nehmen können und für die Mittel, die dem Konto gutgeschrieben werden. IFSC steht für Indian Financial System Code. Es ist ein 11-stelliger Code (der sowohl Buchstaben als auch Zahlen enthält), der als eindeutige ID für jeden Zweig dient, der an elektronischer Überweisung im Land teilnimmt. Sie müssen den IFS-Code der Zweigstelle des Kontos, an das Sie Geld senden, kennen. Was ist der Vorteil der Verwendung von IMPS Der Vorteil der Verwendung von IMPS ist, dass es offen für 24 Stunden am Tag, 7 Tage die Woche, einschließlich Sonn-und Feiertagen. Einige Banken berechnen eine Nenngebühr für die Nutzung von IMPS in Abhängigkeit von dem zu übertragenden Betrag. IMPS ist sofort und in Echtzeit (dh Ihre Bestellung bearbeitet wird, sobald Sie es initiieren, anstatt mit anderen Transaktionen gebündelt werden.) Hat Ihr Empfänger auch für IMPS registrieren Wenn Sie IMPS online mit Ihrem Begünstigten Kontonummer und verwenden IFSC-Nummer, dann muss Ihr Begünstigter nicht registriert werden. Wenn Sie IMPS auf Ihrem Handy über das mobile Banking verwenden, benötigen Sie und Ihr Empfänger eine MMID (Mobile Money ID). MMID ist ein 7-stelliger Code, der eine Kundennummer mit seinem Bankkonto verbindet, um die Sicherheit zu gewährleisten, falls Sie eine falsche Handynummer für den Empfänger eingeben. Es gibt zwei Arten, den IFSC (Indian Financial System Code) für jede Bankfiliale in Indien zu finden: 1. Alle teilnehmenden Bankfilialen haben eine Liste der IFSC-Codes der Filialen bankweit. Darüber hinaus wird allen teilnehmenden Banken vom RBI empfohlen, den IFS-Code der Filiale auf dem Scheckblatt sowie im Sparbuch und dem Kontoauszug an den Kunden zu drucken. IFSC (indischer Finanzsystem-Code) ist eine einzigartige Identität für jede Bankfiliale in Indien, die an Interbank-elektronischen Geldtransfer im Land teilnimmt. Es ist ein 11-stelliger alphanumerischer Code, der jede einzelne Bankfiliale identifiziert, die Teil eines der beiden wichtigsten elektronischen Geldtransfersysteme im Land ist. Das Format des Codes ist wie folgt: Die ersten 4 Buchstaben repräsentieren den Banknamen, das fünfte Zeichen 0 (für zukünftige Verwendung) die letzten sechs Zeichen (Zahlen oder Buchstaben) repräsentieren den einzelnen Zweig. Der IFS-Code ist eine Voraussetzung für jede Transaktion auf den beiden wichtigsten elektronischen Geldtransfersystemen in Indien RTGS (Real Time Gross Settlement) und NEFT (National Electronic Funds Transfer) sowie IMPS (Sofortzahlungssystem). NEFT, RTGS und IMPS sind alle elektronischen Geldtransfersysteme im Einsatz im Land. Alle drei Systeme sorgen für einen schnellen, sicheren und bequemen Transfer von Geldern zwischen Konten innerhalb des Landes. Anstelle der Verwendung von physischen Geräten wie Schecks oder DDs können diese elektronischen Zahlungssysteme Sie Geld ohne die Gefahr des Verlustes oder betrügerische Einlösung von Schecks übertragen. Es ist ein viel schneller und bequemer Weg, um Geld zu transferieren, vor allem, wenn Sie Zugang zu Online - / Handy-Banking-Einrichtungen haben. NEFT und RTGS wurden vor rund 20 Jahren eingeführt, während IMPS im Jahr 2010 eingeführt wurde. Nachfolgend finden Sie einen Vergleich der drei Systeme in Schlüsselkategorien: Haftungsausschluss: - Wir haben unser Bestes getan, um die neuesten Informationen von RBI verfügbar zu halten Um die Informationen mit der jeweiligen Bank zu bestätigen, bevor sie die bereitgestellten Informationen verwenden. Der Autor übernimmt keinerlei Gewähr für die Aktualität, Korrektheit, Vollständigkeit oder Qualität der bereitgestellten Informationen. Haftungsansprüche gegen den Autor, welche sich auf Schäden materieller oder ideeller Art beziehen, die durch die Nutzung oder Nichtnutzung der dargebotenen Informationen bzw. durch die Nutzung fehlerhafter und unvollständiger Informationen verursacht wurden, sind grundsätzlich ausgeschlossen. Kostenlose Kredit-Score und Analyse Online in weniger als 2 Minuten Verbessern Sie Ihre Kredit-Score Verringern Sie Ihre aktuelle EMI-Kosten Entdecken Sie Darlehen und Kreditkarten am besten geeignet für Sie CreditMantri Handel ist ein eingetragenes Warenzeichen von CreditMantri Finserve Private Limited. Alle Rechte vorbehalten. Produktname, Logo, Marken und andere Marken, die in Credit Mantri enthalten sind, sind Eigentum ihrer jeweiligen Markeninhaber. 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Verlorene Karte Haftpflichtversicherung Fühlen Sie sich sicherer als mit Bargeld in Ihrer Brieftasche. Mit Ihrer Kotak Multi Currency World Travel Card, gibt es keine Notwendigkeit, sich Sorgen, auch wenn Ihre Karte ist verlegt. Diese Karte kommt mit einer kostenlosen Verlorenen Karte Haftpflichtversicherung bis zu Rs. 2,00000. Die Versicherung deckt jeden Missbrauch bis zu 30 Tage vor Ihrer Meldung der verlorenen Karte und 7 Tage nach der Meldung ab. Kauf Versicherungsschutz Avail Kauf Versicherungen auf Käufe, die Sie mit Kotak Multi Währung World Travel Card bis Rs. 1,00000. Mit der Kotak Multi Currency World Travel Card erworbene Sachgegenstände sind innerhalb von 90 Tagen ab Kaufdatum gegen Verlust / Beschädigung versichert. Air Unfallversicherung Cover Reise ohne Sorgen, Kotak Multi Währung World Travel Card bringt Ihnen kostenlos Air Unfallversicherung Cover bis zu Rs. 1500000. 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Wir sind unter den ersten Banken in Indien, um die Bequemlichkeit der Notfall-Karte Austauschleistungen anbieten, so dass Sie nie ohne Ihre Karte, auch wenn Sie in Übersee reisen. Sie können die VISA Call Center Nummern anrufen, um die VISAs Global Customer Assistance Services in Anspruch zu nehmen. Sie finden eine landesweite Liste der GCAS-Nummern unter visa-asia / ap / Abonnement / gcas. jsp Kotak Multi-Währung World Travel Card Definitionen In diesem Dokument müssen die folgenden Wörter und Ausdrücke die folgenden Bedeutungen haben: ATM ist ein Automated Teller Machine weltweit (Außer in Indien, Nepal und Bhutan), das das Visa Electron-Logo anzeigt, bei dem der Karteninhaber unter anderem die Kotak Multi Currency World Travel Card verwenden kann, um unter diesen Bedingungen auf die Karten im Kartenkonto zuzugreifen. Antragsteller in Bezug auf eine Karte bedeutet eine Person, die die Karte von der Bank beantragt und erhält. Verfügbarer Betrag in Bezug auf eine Karte ist der Betrag, der zu einem bestimmten Zeitpunkt zur Verwendung auf der Karte zur Verfügung steht, wobei es sich um eine Summe von auf dem Kartenkonto hinterlegten Karten handelt, die um a) den (die) verwendeten Betrag (e) reduziert sind Die Karte für Transaktion (en) und b) Gebühren, Kosten und Auslagen auf der Karte, die die Bank dem Kartenkonto berechnet. Bank bedeutet die Kotak Mahindra Bank Limited, eine in Indien nach dem Companies Act 1956 und einer Bankgesellschaft im Sinne des Bankengesetzes von 1949 eingetragene Gesellschaft mit Sitz in 27 BKC, C 27, G Block, Bandra Kurla Complex, Bandra (E), Mumbai - 400 051 und umfasst seine Nachfolger und Zuordnungen. Karte bezieht sich auf Kotak Multi Currency World Travel Card, die mit einer vordefinierten Währung beladen wird, wie dies vom Karteninhaber für solche zulässigen Beträge verlangt wird, die die Bank einem Karteninhaber hierfür ausgestellt hat. Karteninhaber, Sie, Ihre Mittel in Bezug auf eine Karte, den Kunden der Bank, der ausgestellt wurde und berechtigt ist, die Kotak Multi Currency World Travel Card zu verwenden. Grenzüberschreitende Währungsumrechnungskurse: Es ist der von VISA für die Verarbeitung von grenzüberschreitenden Transaktionen angewandte Wechselkurs, bei dem sich die Abrechnungswährung von der Kartenwährung unterscheidet. Eine grenzüberschreitende Transaktion: Eine grenzüberschreitende Transaktion ist eine Transaktion, für die sich der Merchant-Ländercode vom Emittenten-Ländercode unterscheidet, unabhängig davon, ob sich die Transaktionswährung von der Abrechnungswährung des Karteninhabers unterscheidet oder nicht. EDC bedeutet Electronic Data Capture-Terminal, Drucker, andere Peripheriegeräte und Zubehör und notwendige Software, um solche Geräte laufen. Elektronische Medien beinhalten (obwohl nicht beschränkt auf) Geldautomaten POS. Kaufmann oder Kaufmannsbetrieb bedeutet eine Einrichtung, die eine Vereinbarung mit dem Kartenprogramm Mitglied Bank (s) zu akzeptieren und zu ehren Karten für den Verkauf von Waren und Dienstleistungen durch den Merchant an den Karteninhaber hat. Der Händler muss unter anderem Geschäfte, Geschäfte, Restaurants, Fluglinien (außer in Indien, Nepal und Bhutan) einsehen, die von Zeit zu Zeit von der Bank, Visa International oder dem Händler, der die Karte ehrt, beworben werden. PIN bedeutet die persönliche Identifikationsnummer und - mittel und enthält jegliche zufällig generierte geheime und vertrauliche Nummer, die dem Karteninhaber von der Bank zugewiesen und / oder nachträglich vom Karteninhaber geändert wurde und für die Verwendung einer Karte auf einem von der Bank zugeteilten Geldautomaten erforderlich ist . POS bedeutet elektronische Endgeräte (Point of Sale, POS) bei einer Handelsfirma im Ausland (außer Indien, Nepal amp Bhutan), bei der der Karteninhaber die Karte für Zahlungen verwenden kann. Single Currency Transaction: Eine grenzüberschreitende Transaktion, deren Abrechnungswährung mit der Kartenwährung übereinstimmt. Begriffe sind Bedingungen, die jetzt vorliegen und von Zeit zu Zeit geändert werden können. Transaktion bedeutet eine Anweisung oder eine Anfrage oder Kommunikation, wie sie in den Bankunterlagen, die von einem Karteninhaber gegeben oder gemacht werden, unter Verwendung einer Karte direkt oder indirekt an die Bank erfolgt, um eine Transaktion durchzuführen, sei es über ATM, EDC, POS oder ein anderes Gerät der Bank Oder des gemeinsamen Netzes der Banken. Multi Currency Travel Card Kit beinhaltet eine Karte, ATM PIN, Gebrauchsanleitung und Geschäftsbedingungen. Visa ist die Marke von Visa International und wird bei Merchant Establishments von Visa International angezeigt. Antrag auf eine Karte: Jede Person, die ihren Wohnsitz in Indien hat, dh Kunden, die ein Konto bei der Bank führen, sowie Nichtkunden, die kein Konto bei der Kotak Bank führen, Kotak Multi Currency World Travel Card-Antragsformular von der Bank ordnungsgemäß ausgefüllt zusammen mit Nachweis der Identifizierung und des Aufenthalts und der Betrag auf dem Kartenkonto zusammen mit Emissionsgebühren von der Bank vorgeschrieben. Der Höchstbetrag entspricht den RBI / FEMA-Richtlinien, die von Zeit zu Zeit anwendbar sind. Zusätzlich zu der Emissionsgebühr wird zum Zeitpunkt des Kaufs der Kotak Multi Currency World Travel Card die Menge der anfänglichen Lasten, jeglicher Neuladen, berechnet Für die Kotak Multi Currency World Travel Card unter Verwendung eines von der Bank festgelegten Umrechnungskurses von der lokalen Währung in die Währung umgerechnet werden. Tragen Sie mehrere Währungen auf nur einer Karte. Bitte beachten Sie kotak für die aktualisierte Liste der verfügbaren Währungen für Ihre Kotak Multi Currency World Travel Card. Die Liste der vordefinierten Währungen kann nach alleinigem Ermessen der Bank geändert / geändert werden. Die Karteninhaber erhalten das Multi Currency Travel Card Kit. Die Bank ist berechtigt, jede Anmeldung nach eigenem Ermessen zu akzeptieren oder abzulehnen, ohne Angabe von Gründen. Zurückladen der Karte: Der Karteninhaber ist berechtigt, die Karte umgehend mit dem Web-Log-in zu laden, das Kundenzentrum anzurufen oder das Kotak Multi Currency World Travel Card-Reload-Formular in jedem Zweig der Bank in Indien einzureichen Die in der Karte angegeben ist, darf der auf der Karte verfügbare Gesamtbetrag nach dem Nachladen den nach den RBI / FEMA-Richtlinien zulässigen Höchstbetrag / Grenzwert nicht überschreiten. Der Karteninhaber hat die erforderlichen Nachladungsgebühren zu entrichten, wie es die Bank von Zeit zu Zeit für die Bereitstellung dieser Nachladeeinrichtung vorschreibt. Der Betrag wird innerhalb von 24 Stunden nach Zahlungseingang auf dem Kartenkonto beladen / neu geladen. Anwendbarkeit von Regeln und Verordnungen: Die Ausstellung und Nutzung der Karte unterliegt der Einhaltung der Bestimmungen der anwendbaren Gesetze (einschließlich FEMA, 1999), der Regeln, Bestimmungen und Anweisungen, die von der Reserve Bank of India herausgegeben werden, durch den Karteninhaber Behörde nach geltendem Recht von Zeit zu Zeit. Die Karte kann nicht für Zahlungen in Fremdwährungstransaktionen in Indien, Nepal und Bhutan verwendet werden. Falls die Karte storniert wird, sei es aufgrund der Nichteinhaltung der geltenden Gesetze, Vorschriften und sonstigen Bestimmungen, ist die Bank nicht für die versuchte Nutzung der Karte, sei es in Indien oder im Ausland, verantwortlich Andernfalls. Die Nutzung der Karte muss in Übereinstimmung mit den geltenden Gesetzen, Regeln und Vorschriften (einschließlich Exchange Control / FEMA) in Kraft von Zeit zu Zeit. Die Bank ist berechtigt, den Karteninhaber nach Ermessen des Kreditkarteninhabers oder der RBI / Strafverfolgungsbehörde zu ermächtigen, den Karteninhaber davon abzuhalten, die Karte einzubehalten, einschließlich der Stornierung und des Widerrufs der Karte Aufrechtzuerhalten. Die Karte kann im Rahmen der von der FEMA vorgeschriebenen Devisenansprüche oder, wie von der RBI vorgeschrieben, für Karteninhaber, die ins Ausland reisen, für alle bonafide persönlichen Ausgaben verwendet werden, vorausgesetzt, dass der gesamte während der Auslandsreise erhobene Geldbetrag den Anspruch nicht übersteigt. Die Berechtigung der Börse sollte vor der Reise von den autorisierten Händlerzweigen der Bank ermittelt werden. Die Karte kann nicht für die Ausführung von Überweisungen verwendet werden, für die die Freigabe der Börse nach den geltenden Bestimmungen nicht zulässig ist. Bank erlaubt keine Zahlungen / Transaktionen mit der Karte auf Merchants in Indien, Nepal und Bhutan registriert. Der Karteninhaber ist allein verantwortlich für die betroffenen Behörden im Falle einer Verletzung der geltenden Gesetze, Vorschriften und Vorschriften, die von Zeit zu Zeit gelten. Die Bank haftet nicht für direkte, indirekte oder Folgeschäden, die aus oder im Zusammenhang mit der Nichtbeachtung der geltenden Gesetze, Vorschriften und Bestimmungen durch den Karteninhaber entstehen. Der Karteninhaber verpflichtet sich, die Bank von allen Klagen, Ansprüchen und Kosten, Kosten und Auslagen, die sich aus oder als Folge des Karteninhabers ergeben, zu entbinden, die nicht den geltenden Gesetzen, Vorschriften und Regelungen entspricht, die von Zeit zu Zeit gelten. Kartensicherheit: Die PIN wird für Bargeldabhebungen und Saldoabfragen an Geldautomaten verwendet. The PIN should be safeguarded carefully. Please note that the PIN cannot be changed by the Card holder at ATMs. PIN can be changed only after logging in to the Kotak Multi Currency World Travel Card customer login section. Usage of wrong PIN three times would invalidate the Card for the rest of the day. The Bank bears no liability for unauthorized use of the Card. It is the Cardholders responsibility to ensure that the knowledge of the PIN/ PIN Mailer does not fall into any other persons hands. The security of the PIN is very important and breach of any of the above requirement shall amount to unauthorized use. The Card should be signed on the reverse of the Card. The signature on the reverse of the Card should only be of the Cardholder. Card Validity amp Usage: The Card is not valid for payments in India, Nepal and Bhutan The Card shall be valid till the valid thru date embossed on the card. The Card will be active for use within one working day of receipt of the clear funds towards amount deposited by the Cardholder towards the Card in the Card Account. In case of payments made via cheque the card will be activated only after the cheque has been cleared. Kotak Multi Currency World Travel Card will work across the world other than restricted countries. Please refer to Travel Card section at kotak for latest list restricted countries. The Card is acceptable at any of the following: Any ATM of other Banks which are members of Visa network (except in India, Nepal and Bhutan) Any VISA establishment (except in India, Nepal and Bhutan) The Bank has the authority of the Cardholder to debit the Card Account of the Cardholder for all withdrawals effected by the Cardholder by using the Card as evidenced by Banks records which will be conclusive and binding on the Cardholder. The Bank also has the authority of the Cardholder to debit the Card account with service charges (if any) notified by the Bank from time to time. The transaction record generated by the ATM or POS will be binding on the cardholder and it will be conclusive unless verified otherwise and corrected by the Bank. The Card may be used for Transactions upto the Available Amount on the card subject to applicable laws, rules and regulations (including Exchange Control/FEMA) in force time to time. The Card may be used by the Cardholder and no other person. Card/Card amount is not transferrable. Upon a Transaction utilizing an amount, such amount shall be reduced from the then Available Amount to arrive at a new Available Amount post such Transaction. The Cardholder agrees that the Banks record of transactions relating to his card is authentic and conclusive. The Cardholder is advised to retain a record for transactions generated by the ATM/EDC terminals at Merchant Establishment with him. The Cardholder agrees not to attempt to withdraw/purchase using the card unless sufficient funds are available on the Card. The onus of ensuring adequate card balance shall be entirely on the Cardholder. The transactions on the card will be in the currency of the country in which it is transacted. However the debits to the Card Holder Account will be in the currency of the card. The exchange rate between the Transaction Currency and the Billing currency used for processing such Cross Border Currency Transactions as applied by VISA is: A rate selected by VISA from the range of rates available in wholesale currency markets for the applicable Processing Date, which rate may vary from the rate VISA itself received or The Government-mandated rate in effect for the applicable Processing Date, and plus or minus any adjustment that the issuers determine. Currently the Bank has a mark-up of 3.5 over such cross border currency conversion rate, other than on Single currency transactions. No interest or bonus will be earned on the balance lying in the card account. Card deposit by Cardholder with the Bank does not entitle Cardholder to avail Overdraft /Credit facility. Currency of the Card: The Cardholder or any other person duly authorized shall have the option, to load/reload value on the Card in one or more currencies subject to these terms amp conditions and under permissible threshold of the currency for the nature of travel undertaken by the Cardholder. The balance of currencies shall be herein be defined as Currency Wallet. Carry multiple currencies on just one Card. Please refer to kotak for updated list of currencies available for your Kotak Multi Currency World Travel Card. Currencies listed at kotak are in the currency order of priority in which funds will be taken off your card if you dont have the currency or insufficient currency of the transaction on your Kotak Multi Currency Travel Card. However the Bank reserves the right at its sole discretion, to increase or decrease the number of currencies available without any prior notice. The Card and Currency Wallet may be loaded and/or reloaded with permissible value of foreign exchange during its validity period by the Cardholder, or any other person duly authorized by the Cardholder giving a load instruction in the format as required by the Bank from time to time. Loading Instructions once given shall be final and binding on the Cardholder. In the event of any use of the Card abroad or any charge that is levied on the Card, the deductions to the amounts for such purpose shall happen in the following order: First in case the use/charge is in a specific currency, the amount shall be deducted from the balance available in the corresponding Currency Wallet of that Currency. In the event that no Currency Wallet has been created for that currency or there is insufficient balance in the relevant Currency Wallet, amounts would be deducted from the Currency Wallet denominated in United States Dollars (USD). In the event that no Currency Wallet has been created for USD or there is insufficient balance in the USD Currency Wallet, the Bank would identify the Currency Wallet with sufficient balance from which the amount would be deducted. It is clarified that in case amounts are deducted from a Currency Wallet of a currency, other than the currency relevant to the transaction the currency exchange rate as determined by the Bank for such conversion of currencies shall be applicable. It is also clarified that in the event that no single Currency Wallet has sufficient balance for a particular transaction by the Cardholder, the Bank shall reject such transaction notwithstanding that sufficient amounts may be available across all the Currency Wallet in aggregate. Merchant Location and Point of Sale Usage: Cash withdrawal or deposit is not allowed at Point of Sale or Merchant locations. The Card will normally be honoured by the Merchants, who display the Visa logo. Card promotional material or the Visa symbol displayed on any premises is not a warranty that all goods and services available at those premises can be purchased with the Card. The Card is for electronic use only and will be acceptable only at a Merchant having an EDC terminal. Any usage of the Card other than electronic use will be considered as unauthorized and the Cardholder shall be only responsible for such transactions. Electronic usage is construed as the charge slip/transaction slip printed electronically from the EDC terminal. The Card will be honoured only when it carries the signature of the Cardholder. Transactions are deemed authorized and completed once the EDC terminal generates a Charge Slip. The Cardholder should ensure that the Card is used only once for each purchase at Merchant location. The Charge Slip will be printed each time the Card is used and the Cardholder should ensure that there is no multiple usage of the Card at the Merchant location at the time of purchase. The Bank will not accept responsibility for any dealings the Cardholder may have with the Merchant including but not limited to the supply of goods and services. Should the Cardholder have any complaints concerning any Visa Electron Merchant Establishments, the matter should be resolved by the Cardholder with the Merchant Establishment and failure to do so will not relieve the Cardholder from any obligations to the Bank. However, the Cardholder should notify the Bank immediately. The Bank accepts no responsibility for any surcharge levied by a Merchant and debited to the Card Account. The Cardholder must sign and retain the Charge Slip whenever the Card is used at Merchant Establishment. The Bank at an additional charge may furnish copies of the Charge Slip. Any Charge Slip not personally signed by the Cardholder, but which can be proved, as being authorized by the Cardholder, will be the Cardholders liability. Any charge or other payment requisition received from a Merchant by the Bank for payment shall be conclusive proof that the charge recorded on such requisition was properly incurred at the Merchant in the amount and by the Cardholder referred to in that charge or other requisition, as the case may be, by the use of the Card, except where the Card has been lost, stolen or fraudulently misused, the onus of proof for which shall be on the Cardholder. In case a Cardholder wishes to cancel a completed Transaction due to an error or on account of merchandise return, the earlier sales receipt must be cancelled by the Merchant and a copy of the cancelled receipt must be retained by the Cardholder in his possession. All Refunds and Adjustments due to any Merchant/device error or communication link must be processed manually and the account will be credited after due verification and in accordance with Visa rules and regulations as applicable. The Cardholder agrees that any debits received during this time will be honored based only on the Available Balance on the Card without considering this Refund. The Cardholder also indemnifies the Bank from such acts of dishonoring the payment instructions. The Card is not to be used at hotels during check-in and also at locations where paying arrangements is done before completion of the purchase transaction or service. The Card should not be used for any Mail Order/Phone Order purchases and any such usage will be considered as unauthorized and the Cardholder will be solely responsible. The Card should not be used for the payment of subscription to foreign magazines/periodicals and any such usage will be considered as unauthorized and the Cardholder will be solely responsible. Use of Card at any ATM/EDC/POS other devices may entail a service charge and/or Transaction fee and/or processing fee being levied on the Card. All such charges will be deducted from the Available Amount whether or not prior notice of such charges is given to the Cardholder. The Cardholder is advised to retain record of Transactions. Cardholders Obligations amp Covenants: The Cardholder shall notify the Bank immediately in case of change of his address. The Cardholder shall at all times ensure that the Card is kept in a safe place. The Card is the property of the Bank and must be returned to an authorized person of the Bank on request. The Cardholder shall ensure that the identity of the authorized person of the Bank is established before handing over the Card. The Cardholder will be liable for all Transactions and for the related charges. The Cardholder accepts that at his request and risk the Bank has agreed to provide him the Card and accepts full responsibility for all Transactions recorded by use of his Card. An instruction given by means of the Card shall be irrevocable. The Cardholder shall, in all circumstances, accept full responsibility for the use of the Card, whether or not processed with his knowledge or his authority, expressed or implied. The Cardholder irrevocably authorizes the Bank to debit the amounts utilized by using the Card for Transactions to his Card Account. The Cardholder should hold the Bank indemnified and harmless for its action in good faith and in the normal course of business based on Transactions. The Bank will employ its best effort in carrying out the Transactions but will not incur any liability either to the Cardholder or any other person for any reason whatsoever including for its delay or inability to carry out a Transaction or an instruction. The Cardholder agrees to bring all disputes about a Transaction or entry in the Card Account to the notice of the Bank within 7 days from the date of such Transaction or entry, in absence of which all Transactions and Card Account entries shall be construed as correct and accepted by the Cardholder. The Cardholder shall return the Card to the Bank when not required or expired or upon its retrieval after being reported lost. Net Banking: With Travel Card Customer Web Login, the Cardholder shall be entitled to access the card account details which comprise of the following services: Online Instant Reloading Account summary. Statement of account through email. Card Locking / Unlocking. View Transactions. ATM PIN reset. Customer Contact Centre Now you can reload your card over the call. SMS k travel to 5676788 and we will call you within 30 minutes to process your card reload request. The customers can call our 24-hour Customer Contact Centre for queries, register their complaints and mist importantly, report lost card. Lost / Theft / Misuse or Stolen Cards: If the Card is lost /stolen, the Cardholder must immediately inform the Bank in person or by calling the Banks Customer Care Centre or the Cardholder can block the Card through Kotak World Travel Card customer login section. If there is any delay in notification to Bank on loss or theft of the card, Cardholder will be responsible for any misuse on the card / losses incurred in the interim. The Cardholder must file a report of Card loss with the police and send a physical true copy thereof to the Bank. The Bank upon receipt of information and verification of Cardholders identity hot list the Card. The Cardholder will continue to be liable for all transaction carried out on his Card till he reports the loss of his Card to the Bank through the above prescribed modes. The Cardholder however continues to be liable for charges, if any, incurred post sending intimation by any other mode apart from prescribed modes as above till the same is actioned / hot-listed by the Bank. In case of loss of card new replacement Travel Card Kit will be issued and Bank shall transfer the available Amount less applicable charges to the new Card. Any instruction received by the Bank for hot listing of a Card cannot be revoked. Surrender of Card: The Card Holder wishing to surrender the Kotak Multi Currency World Travel Card will give the Bank notice in writing and surrender the Card along with the notice. The Card Holder will be entitled to receive balance in the Card after deducting the applicable charges and only if all the transactions are settled Fees amp Charges Card Issuance Fee shall refer to the one time fee/s or charges, which is required to be paid by the applicant, at the time of making the Application of the card. Please visit to kotak and refer to Fees amp Charges section of Kotak Multi Currency World Travel Card for latest fees and charges. Card Reload Fee shall refer to the fee/s or charges, which is required to be paid by the applicant. At the time of every reload required for the desired currency to be reloaded on the card. Please visit to kotak and refer to Fees amp Charges section of Kotak Multi Currency World Travel Card for latest fees and charges. Card Replacement Fee shall refer to the fee/s or charges to be paid by the applicant for the replacement Card. Details of applicable fees and charges can be obtained from the Bank. The Bank reserves the right at any time to charge the Cardholder any fees/charges to the transactions carried out by you on the Card. Details of applicable fees and charges can be obtained from the Bank and are subject to change from time to time. Any government charges, or debts, or tax payable as a result of the use of the Card shall be Cardholders responsibility. The Cardholder authorizes the Bank to deduct from the balance on his Card, and agrees to indemnify the Bank against any expenses that the Bank may incur in collecting money the Cardholder owes the Bank in connection with his Card (including without limitation reasonable attorneys fees to the extent permitted by law). Amount due and payable by the Cardholder, if not paid separately, be recovered by the Bank from the Available Amount or to the debit of any other account with the Bank of the Cardholder if any. Change of facilities: The Bank may at its discretion make available the use of a Card at more ATMs, EDC, POS and/ or other devices through shared networks. The Cardholder understands and agrees that such networks may provide different functionality, service offerings and different charges for different services and/or locations. The Bank shall in its sole discretion at any time, without notice to the Cardholder, be entitled to withdraw, discontinue, cancel, suspend and/or terminate the facility to use the Card and/or services related to it, at an ATM/other devices and shall not be liable to the Cardholder for any loss or damage suffered resulting in any way from such suspension or termination. Maintenance: While advance notice of maintenance work likely to affect the availability of services, shall be given, the Bank reserves the right to suspend, without any notice, access to ATM/other similar device or the provision of all or any of the services, at any time, if the Bank deems it necessary to do so, whether for routine maintenance or technical snags/force measure for any other reason. Printed Transaction Records, Balance information Statement, Errors, Complaints: The Cardholder may opt for a printed record of Transaction through an ATM and verify such record. The Cardholder must inform the Bank in writing within 7 days, if any irregularities or discrepancies exist in the Transactions/particulars on the Card. If the Bank does not receive any information to the contrary within 7 days, the Bank may assume that the statement and the Transactions are correct. All records maintained by the Bank, in electronic or documentary form, of the instructions of the Cardholder and such other details (including, but not limited to payments made or received) pursuant to this agreement, shall as against the Cardholder, will be deemed to be conclusive evidence of such instructions and such other details. The ATM machine may capture the Card, if responses sought from the Cardholder by the machine are not provided by the Cardholder within a specific time. In circumstances when the Card is captured then the Cardholder shall have to apply for a new Travel Card Kit in the manner prescribed above. Disclosure of Information: The Bank reserves the right to disclose to other institutions, such information concerning the Card or the Cardholder as may be necessary or appropriate in connection with its participation in any Electronic Funds Transfer Network. The use of the Card at ATM/EDC-POS/other devices shall constitute the Cardholders express consent. To the collection, storage, communication and processing of identifying and Card balance information by any means necessary for the Bank to maintain appropriate Transaction records. To release and transmission to participants and processors ATM network/other network details of the Cardholders account and Transaction information and other data necessary to enable the Card to be used at an ATM/other device. To the retention of such information and data by the said participants and processors in the Bank/other networks. To the compliance by the said participants and processors in the Bank ATM network/other networks with laws and regulation governing disclosure of information to which such participants and processors are subject. To the disclosure of information to third parties about the Transactions where it is so necessary for completing Transactions or when necessary to comply with law or government agency or court orders or legal proceedings or when necessary to resolve errors or question the Cardholder has raised or in order to satisfy the Banks internal data processing requirements. The Cardholder hereby expressly authorizes the Bank to disclose at any time and for any purpose, any information whatsoever relating to his personal particulars, Card transaction or dealings with the Bank, to the head office or any other branches, subsidiaries or associated or affiliated corporations of the Bank wherever located, any government or regulatory agencies or authorities in India or elsewhere, any agents or contractors which have entered into an agreement to perform any service(s) for the Banks benefit, and any other person(s) whatsoever where the disclosure is required by law or otherwise to whom the Bank deems fit to make such disclosure. The Cardholder agrees to provide the Bank information that the Bank requires from the Cardholder by law or regulation, or any other appropriate information that the bank may reasonably request from time to time. Banks Rights: The Bank may at its sole discretion withdraw or suspend the Card or amend any of its features without notice to the Cardholder. The Bank shall have discretion not to carry out a Transaction where it has reason to believe that the use of the Card is not authorized or the Transaction appears not genuine or unclear or such as to raise a doubt or it cannot be put into effect for whatsoever reasons. The Bank may at its discretion, videotape or record on camera the Cardholders access at ATM and rely on footage of such clippings as evidence in any proceedings. Should any instruction given by the Cardholder be capable of being executed by the Bank in more ways than one, the Bank may execute the said instruction in any one of the said ways, at its sole discretion. Cardholder disputes with Merchants: A Charge Slip with the Cardholders signature together with the Card number noted thereon shall be conclusive evidence as between the Bank and the Cardholder as to the extent of liability incurred by the Cardholder. The Bank shall not be in any manner responsible for the quality, value warranty, and delay in delivery, non-delivery, non-receipt of any goods or services received by the Cardholder. Merchant Establishments may reject the use of the Card for any reason whatsoever and Bank shall not be responsible for the same nor should be responsible in respect of goods or items supplied. It must be distinctly understood that the Card facility is purely a facility to the Cardholder to purchase goods or avail of services and the Bank holds out no warranty or makes no representation about quality, quantity, value, delivery or otherwise, howsoever regarding the goods or services, and any dispute should be resolved with the Merchant Establishment directly. However, the Cardholder shall report to the Bank about the dispute with the Merchant, detailing the name of locations, date and time of the transaction and other details that will assist the Bank in its investigations. The Bank shall make bonafide and reasonable efforts to resolve an aggrieved Cardholders disagreement with the applicable charge indicated in the statement within 120 days of receipt of the notice of disagreement. If after such effort, the Bank determines that the charge indicated is correct then it shall communicate the same to the Cardholder along with details including a copy of the Charge Slip or payment requisition along with charges if any. The Bank accepts no responsibility for refusal by any establishment to honour the Card. Insurance Benefits: The Cardholder specifically acknowledges that the Bank will not be liable in any manner whatsoever by virtue of any insurance cover provided and that the insurance company will be solely liable for compensation if any in case of the death of a cardholder and/or loss of baggage and/or loss of passport and shall not hold the bank responsible for any matter arising from in connection with such insurance cover, whether for or in respect of any deficiency or defect in such insurance cover, recovery or payment of compensation, processing or settlement of claims or otherwise howsoever and all such matters shall be addressed to and sorted out directly with the insurance company. The Cardholder agrees that the insurance cover so provided will be available to the Cardholder only as per the terms of the relevant insurance policy in force and only so long as the Cardholder is and remains a Cardholder of the Bank with his maintained in good standing. On the Card being cancelled or withdrawn temporarily or permanently for whatsoever reason the benefit of such insurance cover shall automatically discontinue from such date of cessation of card. The current insurance benefits offered on your Kotak Multi Currency World Travel Card are in association with Insurance Service Provider for more details refer to kotak. Exclusion from Liability: Without prejudice to the foregoing the Bank shall be under no liability whatsoever to the Cardholder in respect of any loss or damage arising directly or indirectly out of. Any defect in goods or services supplied. The refusal of any person to honour or accept the Card. Any statement made by any person requesting the return of the Card or any act performed by any other person in conjunction. The exercise by the Bank of its right to demand and procure the surrender of the Card prior to the expiry date exposed on its face whether such demand and surrender made and/or procured by the Bank or any person or computer terminal. The exercise by the Bank of its right to terminate any Card. Any injury to the credit character and/or reputation of the Cardholder alleged to have been caused by the re-possession of the Card and/or any request for its return or the refusal of any Merchant Establishment to honour or accept the Card. Any mis-statement, mis-representation, error or omission in any details disclosed to the Bank. Decline of transaction due to any reason at a Merchant location ATM The Bank accepts no responsibility and will not be liable for any loss or damage for any service failures or disruptions (including but not limited to loss of data) attributable to a system or equipment failure or due to reliance by the Bank on third party, products or interdependencies including but not limited to electricity or telecommunication. The Bank accepts no liability or responsibility for the consequences arising out of the interruption of its business by Acts of God, riots, civil commotions, insurrections wars or any other causes beyond its control, or by any strikes or lockouts. If an ATM or similar device malfunctions, resulting in loss to the Cardholder of some or all amount of a transaction, and such a loss is confirmed by the Bank through a verification of the Banks records, the Bank will correct that loss by making any adjustments to the Card including any adjustments for service charges, if any. The bank shall not be responsible/ liable for failure of any ATM to dispense cash or if the cardholder is unable to withdraw cash for any reason whatsoever or if unable to avail the facility. The Bank shall not be responsible for any loss or damage caused to the Card holder by reason of any failure to comply with the Cardholders instructions, when such failure is caused due to reason beyond the control of the Bank, the opinion of the Bank being final in this regard. By applying for and availing the Card facility, the Cardholder grants express authority to the Bank or carrying out the Transactions performed by use of the Card. The Bank shall have no obligation to verify the authenticity of a transaction made other than by means of the PIN. The Bank shall under no circumstances be liable for any claims for losses or damages whatsoever whether direct, indirect, incidental, consequential and irrespective of whether any claim is based on loss of revenue, investment, production, goodwill, profit, interruption of business or any other loss of any character or nature whatsoever and whether sustained by the Cardholder or any other person. The Bank shall not be liable for non-availability of the funds credited to the Card due to restrictions on convertibility or transferability, requisitions, involuntary transfers acts of war or civil strife or other similar causes beyond the Banks control, in which circumstance no other branch, subsidiary or affiliate of the Bank shall be responsible thereof. Ability to refuse payment: Except as otherwise required by law, if the Bank receives any process, summons, order, injunction, execution, distrait, levy, lien, information or notice which the Bank in good faith believes calls into question the Cardholders ability to transact on the Card the Bank may, at its discretion and without liability to the Cardholder or such other person decline to allow the Cardholder to obtain any portion of his funds, or the Bank may pay such funds over to an appropriate authority and take any other steps required by applicable law. The Bank reserves the right to deduct from the Available Amount on the Card a reasonable service charge and any expenses the Bank incurs, including without limitation reasonable legal fees, due to legal action involving the Card. Termination of Card: In the event the Cardholder decides to terminate the use of the Card, the Cardholder shall give the Bank not less than 15 days prior notice in writing and forthwith return the Card to the Bank after cutting the card into 4 pieces and obtain a valid receipt thereof. Such termination shall also be deemed a termination of all facilities accorded by the Bank to a Cardholder. In the event charges are incurred on the Card after the Cardholder claims to have destroyed the Card, the Cardholder shall be entirely liable for the charges incurred on the Card whether or not the same are result of misuse and whether or not the bank has been intimated of the destruction of the Card. The Bank shall be entitled to discontinue this facility at any time by canceling the Card with or without assigning any reason whatsoever and by giving 15 days notice and shall be deemed to have been received by the Cardholder within 15 days of posting to the Cardholders address in India, last notified in writing to the Bank. If Cardholder uses the Card at any unauthorized location or for any purpose other than as stated under these Terms and conditions or for strictly prohibited purposes, it may result in cancellation of the Card by Bank. In the event the Cardholder fails to comply or adhere terms and conditions mentioned therein. In the event of pendency of any bankruptcy insolvency proceeding or proceedings of a similar nature against the Cardholder, it may result in cancellation of the Card by Bank. In the event if Cardholder fails to furnish the necessary Know Your Customer (KYC) documents which is also subject to verification by Bank, it may result in cancellation of the Card by Bank. Indemnity: The Cardholder agrees to and shall indemnify and hold the Bank and each of the employee agents, consultants contractors, content providers or representatives of the Bank harmless against all actions, claims, liabilities, demands, proceedings, losses, damages, costs, charges and expenses including reasonable attorneys fees and court / adjudicating body costs whatsoever, which the Bank may at any time incur, sustain, suffer or be put to as a consequence of or by reason of or arising out of, breach of the Cardholders representations and warranties the improper use of the Card by the Cardholder or any other person with/without the consent of the Cardholder or the breach by Cardholder or any other person with/without the consent of the Cardholder of any of the provisions of these Terms or any other agreement with the Bank by the Cardholder or, fraud or dishonesty relating to any transaction by the Cardholder or his employees/agents by reason of the Bank in good faith taking or refusing to take or omitting to take action on any instruction given by the Cardholder due to acts or omissions of the Cardholder, including but not limiting to : (a) Failure to intimate/inform the Bank when he/it suspects or knows that his/its Passwords are known to third parties or when third parties use his/its Passwords for carrying out unauthorized or illegal transactions (b) Failure to keep confidential and secure the PIN from third parties (c) Failure to inform the Bank regarding any changes in his/its personal information (d) Failure to comply with the Law (e) Failure to comply with the usage guidelines issued by the Bank in respect of the Card as may be applicable at the relevant time (f) Failure to comply with these Terms and any agreement between the Bank and the Cardholder. Terms and Conditions and Changes: The Cardholder shall be deemed to have unconditionally agreed to and accepted these terms and conditions by signing the Card application form. The Bank reserves the right to revise policies, features and benefits offered on the Card and alter these Terms and Conditions from time to time and may notify the Cardholder of such alterations in any manner it thinks appropriate. The Cardholder will be bound by such alterations unless the Card is returned to the Bank for cancellation before the date upon which any alteration is to have effect. These Terms form a contract between the Cardholder and the Bank. By accessing the service, the Cardholder accepts these terms and conditions. The Bank could make changes including (but not limited to) the purposes reasons listed below: Impose or increase charges relating solely to the use of the Card. Increase the Cardholders liability for losses relating to transactions with his Card. The Bank may also make a change without notice if the change is necessary to maintain or restore the security of the electronic system or equipment used for the Card transactions. Notification of these and any other changes may be given by the Bank by posting it to the Cardholders latest address recorded with the Bank or displayed at the Banks branch or on the website of the Bank. The Cardholder must notify the Bank of any change to his address promptly. Proof of posting to such last notified address shall be conclusive proof of the notification at the time when it ought to be delivered in due course by the post even if the notification may be returned through the post undelivered. Governing Law amp Jurisdiction: These Terms/Transactions/Services and obligations of the Bank shall be governed by and be subject to Indian law and guidelines as may be issued by the RBI from time to time. The courts in Mumbai shall have the exclusive jurisdiction as regards any claims or matters arising out of the use of the Card. Compliance with law: The Cardholder must be either by himself or through legally authorized representative eligible and capable by law to avail of the Card. The Bank shall not be liable to the Cardholder or any third party for any loss or damage suffered due to the ineligibility or incapacity of the Cardholder. The Cardholder agrees that he is aware of and shall comply with any law that may be applicable to any of the transactions he carries out, through the Card. The Bank shall not be responsible or liable to any third party for the Cardholders violation of any law. Contact us for Queries or Complaints and Grievance Redressal: In case of any complaints / queries in connections with Card Account, Card Holder may contact at Banks Phone Banking Number 1860 266 2666 (local call rates apply) or can write a letter to us at Kotak Mahindra Bank Ltd. P. O. Box: 16344, Mumbai - 400013 or can email at service. bankkotak. If Cardholder disputes remain unresolved, he/she may directly approach the Banking Ombudsman for redressal of grievance

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